Waar moet ik rekening mee houden als mijn dakraam wordt geplaatst?

Mogen wij uw dakraam plaatsen? Hartelijk dank! Wij realiseren ons goed dat wij bij u te gast zijn, en gaan op zoek naar het beste resultaat.

Misschien bent u nieuwsgierig naar zaken waar u rekening mee dient te houden op de dag van plaatsing. Op deze pagina leggen wij graag een aantal zaken uit waar u rekening mee kunt houden / wat u kunt verwachten.

”Wat als het regent?”
Een beetje regen is geen probleem. Er zijn meestal nog wel een aantal droge momenten op de dag. Tijdens deze droge momenten zorgen wij dat het aan de buitenzijde alvast waterdicht is, waarna wij rustig de tijd hebben om de binnenzijde rustig mooi af te werken.

Wij zijn echter wel afhankelijk van het weer. Mocht het gedurende de hele dag, of grote delen van de dag, regenen? Dan zijn wij helaas genoodzaakt de afspraak te verplaatsen.

Omdat het weerbericht vaak ‘s nachts nog verandert, maken wij om 08:00 ‘s ochtends – op de dag van plaatsing – de beslissing of wij wel of niet op een verantwoorde wijze uw dakraam/dakramen kunnen plaatsen of vervangen. Wij streven ernaar deze afspraak z.s.m. in te halen. Vaak doen wij dit op zaterdagen. Uiteraard overleggen wij dit direct met u om te kijken wat uw wensen en mogelijkheden zijn.

”Nemen jullie iets mee ter bescherming van de vloer? Moet ik waardevolle spullen afdekken?”
Wij dragen er zorg voor dat wij niet de vloer beschadigen op de plek waar wij werken. Houd er rekening mee dat wij best een aantal keer de trap op-en-af lopen. Onze bus is onze werkplek, dus wij lopen gedurende de dag vaak heen-en-weer naar de bus. Heeft u bijvoorbeeld een nieuwe trap, dan raden wij aan stucloper te plaatsen voor de zekerheid.

Verder krijgen wij vaak de vraag of er waardevolle spullen afgedekt moeten worden, en of er veel stof vrijkomt. Dit is afhankelijk van de situatie (type dak, weersomstandigheden, etc.), maar in de hoofdlijn raden wij aan waardevolle spullen tijdelijk te verwijderen of af te dekken. Met zagen kan er immers (fijn)stof vrijkomen.

”Hoeveel werkruimte hebben jullie nodig, moet ik nog wat weghalen?”
Wij vragen voldoende werkruimte om ons werk te kunnen doen. U hoeft voor ons echt niet de hele kamer leeg te halen, maar het is voor ons wel prettig om rondom de plek waar het dakraam zich bevindt of moet komen, te kunnen werken. Daarom verzoeken wij u spullen weg te halen die in de weg staan.

Hoeveel ruimte wij nodig hebben? Het is fijn als wij zonder obstakels naar onze werkplek kunnen lopen, en links en rechts van het dakraam ongeveer 50cm – 100 cm vrij is. Soms is dit niet mogelijk vanwege een muur, dan is dit natuurlijk geen probleem.

”Hoe laat komen jullie precies? Ik heb alleen een richttijd ontvangen?”
Wij beginnen bij de eerste klant altijd tussen 08:00 en 09:00.

Soms bezoeken wij meerdere klanten per dag. Voor latere afspraken op de dag, is het helaas niet mogelijk om het exacte tijdstip van tevoren door te geven, omdat wij afhankelijk zijn van hoe snel de ochtendafspraak verloopt. Daarom geven wij een iets ruimere tijd aan voor afspraken later op de dag.

Klaar om meer te ontdekken?

Wij adviseren u graag over alle mogelijkheden. Neem gerust contact met ons op. U kunt ons bereiken per telefoon (085-0606143) of vul het contactformulier in.

Duidelijke all-in prijzen

Zonder onverwachte kosten achteraf

Door VELUX opgeleid personeel

Wij zijn officieel montagepartner

Heldere communicatie

Korte lijnen, klein & persoonlijk bedrijf

Over DakraamConcurrent

Als officieel montagepartner van VELUX helpen wij u graag bij het plaatsen en vervangen van uw dakramen. Wij zijn gespecialiseerd in daglicht-oplossingen en adviseren u graag over de prachtige producten van VELUX.

Voor al uw lichtkoepels

lichtkoepelconcurrent-wit

Contact

Adres: Bedrijvenweg 28, 2351 BC Leiderdorp
Telefoon: 085 - 0606143
E-mailadres: info@dakraamconcurrent.nl
KvK: 72499931

© 2023 Dakraamconcurrent.nl | Wij handelen onder de algemene voorwaarden van de VLOK. Deze vindt u hier | Sitemap